1 Nisan 2012 Pazar

serpil' e özgü kısır

Merhabalar, benim bu "esse dünyam" neredeyse bir yemek bloguna dönüşmek üzere...Nedense hep yaptığım ve beğeneceğinizi umduğum tarifleri yayınlamak geliyor içimden. Ama umarım yakın zamanda yaptıgım el işlerini de sizinle paylaşabilirim..
Sevgili görümcemin her Ankara'ya gidişimizde bizler için yağtığı kısırı taklit etmeye çalıştım. Ama nedense her yapışımda aynı malzemeleri koysamda asla onunki gibi yapamıyorum. Sanırım bu onun hamaratlı ellerinin hüneri...
Tarifimiz şöyle;
  • ince köftelik bulgur (istege bağlı miktarda)
  • sıcak su
  • 1 limonun suyu
  • biber salçası ve domates salçası
  • sarımsak
  • bolca köfte baharı (inanılmaz yakışıyor)
  • zeytinyağı
  • az miktarda tuz. 
Salçalar ve zeytinyağı kısa bir süre kavrulduktan sonra limon suyu, tuz, bolca köfte baharı, ince doğranmış sarımsak ve tuz, üzerine çıkacak kadar sıcak su konmuş ince bulgurun üzerine dökülür ve kabın kapağı kapatılarak yaklaşık 20 dk yani yeşillikleri hazır edene kadar bekletilir ve yumuşayınca bulgur bir süre yoğurulur.
Ayrı bir yerde;
  • taze soğan
  • marul
  • domates
  • kornişon turşu (isteğe bağlı bu benim zevkim)
  • yeşillik
  • nar ekşisi
  • sumak ve pul biber 
Hazırlanıp iyice yumuşamış olan bulgurun üzerine katılarak karıştırılır. Yanında marul, roka ve tavşan kanı bir çayla servis edilir.
Not: Açıkçası içine konan malzemeler için ölçü vermedim çünkü bu aslında sizin neyi ne kadar yoğunlukta isteğinize bağlı diye düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız değerlidir:)